Ökoiskola - programok

ÖKO-karácsony 2014.

Iskolánk tanárai hagyományosan ÖKO-karácsonyt tartanak az ünnepek előtt, ahol karácsonyi díszeket készítenek.

Az idei foglalkozás képei: http://www.eotvos.hiszk.hu/content/%C3%B6ko-kar%C3%A1csony-2014

Share/Save

A Víz Világnapja

Alkalomhoz illő időben ünnepeltük a Víz Világnapját március 22.-én. Az egész napos, hosszú, csendes szemetelő eső - melegfronti esőzés - sem szegte kedvét azoknak a diákoknak, akik összemérték tudásukat e jeles napon. Az első feladat " vizes TOTO", a második "víziszörnyek" felismerése, a harmadik -  "hígnak" nem nevezhető -  Igaz - Hamis állítások változatos kérdéssora. Ezt nagyon szomorú, vizes katasztrófák képről való felismerése követte. Ökoiskolánk egész éves versenysorozatának egyik állomása volt ez az önfeledt vizes játék.

Helyezettek:

1. 11.b      ( Juhász Marcell - Kádár Gabriella)

2. 10.b      ( Bozó Ágnes - Márton Dalma - Szabó Kata )

3. 9.b        ( Szatmári Szabina - Dóda Petra )

 

Megjelenésüket, játékukat köszönik a szervezők:

                    Kecskemétiné Nánai Marianna

                    Dr. Patariczáné Kelecsényi Magdolna

Share/Save

2011/2012. tanév ÖKO-munkaterve

 

2011/2012. tanév ÖKO-munkaterve

Előkészületek:

  • ÖKO-munkacsoportműködtetése
  • Diákönkormányzatban az „ökotanács”működtetése
  • Munkaterv elkészítése
  • Munkatervben megfogalmazott tevékenységek felelőseinek kiválasztása

 

A munkaterv programjai:

  • Tanítási órákon lehetőség szerint minél többször foglalkozunk az aktuális, illetve a tananyaghoz kapcsolódó környezetvédelmi problémákkal; keressük az esetleges megoldásokat

 

  • Diák ÖKO-TEAM létrehozása; környezetvédelmi szakkör tartása

 

  • A környezetvédelemhez tartozó jeles napok kapcsán programok szervezése, osztályok közötti pontgyűjtő verseny hirdetése (Autómentes nap, Ózon világnapja, Takarítási Világnap, Állatok világnapja, Ne vásárolj semmit nap, Hulladékgyűjtő világnap, Föld napja, Állatok világnapja, Tisza napja, Dohányzásmentes nap, Víz világnapja, Újrapapír világnap, Madarak és fák napja, Környezetvédelmi világnap, stb.)

 

  • Szelektív hulladékgyűjtés megvalósítása az iskolában (anyagi feltételek megléte esetén)

 

  • Esővíz összegyűjtésének, felhasználásának megszervezése

 

  • Komposztálás megvalósítása; diákok beszervezése; komposzt felhasználása (pl.: virágültetéskor virágföldként); komposztálás előnyeinek bemutatása

 

  • A.S.A. Köztisztasági Kft. hulladéklerakó helyének bemutatása minél több osztálynak, hogy lássák a diákok, mi lesz az elszállított hulladék sorsa

 

  • Környezetvédelemmel kapcsolatos pályázati kiírások figyelemmel kísérése és lehetőség szerint minél több megpályázása

 

  • Környezettudatos felmérések készítése, értékelése a gazdasági munkaközösséggel együttműködve lehetőség szerint

 

  • Környezetvédelemhez kapcsolódó városi és egyéb továbbképzéseken, konferenciákon, programokon, versenyeken való részvétel

 

  • Az újrahasznosított papír felhasználásának bővítése (adminisztráció; tanulók füzetei; dolgozatok íratása)

 

  • Madáretetőink, madárodúink figyelemmel kísérése, esetleges karbantartási munkálatok elvégzése

 

  • Környezetvédelmi vetélkedők (HISZK, Világjárók, Eötvös nap) szervezése; pályázatok hirdetése (szöveg, vers, kép, plakát stb.) iskolánk és más iskolák tanulói számára

 

  • Környezetvédelmi előadások, kiállítások, fórumok szervezése lehetőség szerint

 

  • ÖKO-kuckó koordinálása

 

  • Kézműves ÖKO-karácsony szervezése (lehetőségeknek megfelelően)

 

  • Anno hagyományos „Mártélyi-túra” aktualizálása, szervezése, lebonyolítása a Környezetvédelmi világnapon a kubikokhoz (lehetőségektől függően)

 

  • Udvarunk fákkal, bokrokkal, virágokkal való szépítése; a már meglévők és az újak gondozása, nevük feltüntetése

 

  • Kirándulások szervezése: lehetőségekhez mérten)

- ősszel vagy tavasszal: Budapestre (állatkert, stb.)

- tavasszal: Szegedre (Vadaspark, Füvészkert, csillagvizsgáló…)

- tavasszal vagy nyáron: tábor szervezése (erdei iskola) lehetőség szerint

- tavasszal Mártélyra (BB Oktatási Központ, tanösvény használata)

- tavasszal a helyi víztorony

- csillagvizsgáló látogatása Szegeden igény szerint

- kutatók éjszakáján intézménylátogatás igény szerint

 

- Túra szervezése (bicikli vagy gyalog), azokon való részvétel (Mindszent-

  Mártély-Hódmezővásárhely között a gáton, Csomorkány (megfelelő anyagi háttér esetén)

 

  • Iskolánk „ÖKOISKOLA” arculatának kialakítása (dekoráció, növények, virágszigetek, stb.)

 

  • Víz- és energiatakarékosságra ösztönző idézetek, feliratok kifüggesztése a megfelelő helyekre (WC-k; csapok; tantermek)

 

  • Testvériskolánkkal -környezeti nevelés terén is- kapcsolatunk erősítése (fűszernövények - gyümölcsaszaló); iskolánk munkaközösségeivel, más ökoiskolákkal, intézményekkel, civil szervezetekkel az együttműködés kialakítása

 

  • Tanév végén a diákok egy csoportjával egy, a város területén vagy környezetében lévő szemetes hely megtisztítása (lehetőségektől függően)

 

  • ÖKO-ÉVKÖNYV vezetése az iskola környezethez kapcsolódó programjairól

 

  • A megvalósult és a tervezett programok rövid összefoglalásának megjelenítése az iskola honlapján, élménybeszámolók készítése, kapcsolattartás az esetleges érdeklődőkkel

 

  • Éves beszámoló elkészítése, ÖKO-munkacsoport éves munkájának értékelése
Share/Save