Erdei Iskola Klastrompusztán

Az első nap programjában Pusztavacs, Magyarország földrajzi közepe szerepelt, majd az Ősborókást néztük meg szemerkélő esőben. Kedden a munkafüzet feladatait oldottuk meg. Rajzoltunk térképet, terveztünk tiltó táblákat, a Duna-Ipoly nemzeti park különleges élőlényeivel ismerkedhettünk. Délután egy anticiklon ereszkedett a völgy fölé, ennek áldásos hatását pár óráig élvezhettük. Kiültünk a fogadó teraszára és angol feladatokat oldottunk meg, igen oldott hangulatban. Este szabadprogram keretében ki-ki kedvenc szórakozásának élt. Fejlesztettük matematikai kompetenciánkat, szövegértéssel foglalkoztunk, énekeltünk, s természetfilmeket néztünk. Szerdán egy ciklon érte el a Klastromrom területét, bőséges esővel öntözve a hegyoldalt. Így ismét feladatokat oldottunk meg. Újra plakátokat készítettünk, amely témájában a természet, a természeti környezet védelme szerepelt a központi helyen.

Szemerkélő esőben túráztunk, Kesztölc életébe kukkantottunk be.

Csütörtök délelőtt Visegrádon voltunk Mátyás királynál, egy középkori vár életét ismertük meg. Délután Esztergomban, a Duna Múzeumban "vizes" játékokat játszottunk, s hazánk vízrajzával ismerkedhettünk meg. Este két új "osztálytársunk" is érkezett, Falcon a vándorsólyom és Nünüke, a vadászgörény. Gyorsan barátságot kötöttek, ami a mellékelt képeken is jól látszik.

Az utolsó nap délelőttjén befejeztük a plakátokat, angol feladatokat oldottunk meg és csomagolás után indultunk haza. A velünk hozott kőzetekből sziklakertet építünk.